آمادگی آزمون آیلتس

آمادگی آزمون آیلتس

آزمون  (IELTS   (  INTERNATIONAL ENGLISH LANGUAGE TESTING SYSTEM جهت سنجش میزان آمادگی داوطلبان برای ادامه تحصیل، فراگیری مهارت های تخصصی و یا کار و اقامت در کشورهای انگلیسی زبان طراحی شده است. این آزمون مشترک توسط دانشگاه کمبریج و کنسولگری بریتانیا و مرکز آیلتس  استرالیا در بیش از ۵۰۰ مرکز در ۱۲۰ کشور جهان برگزار می شود.

در این دوره جدیدترین کتابهای آموزشی دانشگاه آکسفورد و کمبریج استفاده می شود. این آزمون در دو نوع مختلف برگزار می شود .آکادمی و عمومیAcamedic   and General Training. افرادی که قصد تکمیل تحصیلات خود در دانشگاه های انگلیسی زبان را دارند کارشناسی به بالا از نوع آکادمیک افرادی که به منظور گذراندن دوره‌های کوتاه مدت فنی حرفه ای اخذ دیپلم کار یا اقامت در کشورهای انگلیسی زبان را دارند نوع عمومی آزمون مناسب می باشد این آزمون در مراکز معتبر و مجاز توسط سازمان سنجش برگزار می شود.

در این آزمون هیچ حدنصاب برای قبولی وجود ندارد کلیه موسسات و مراکز مختلف حد نصاب مورد قبول خود را دارند به طور کلی  چند نوع نمره در نظر گرفته شده است که در آن نمره ۹ عالی نمره ۷ خوب نمره ۵ متوسط و  نمره ۳ به پایین ضعیف بیان شده است.